Eşti aici

Terapii regenerative și relaxante

Iarna este un moment ideal pentru regenerarea corpului, relaxare mentală, auto-reflecție, conștientizare interioară și meditație. În această parte a anului, cu lumina zilei mai scurtă, suntem mai predispuși să fim melancolici și să experimentăm sentimente de tristețe, singurătate, depresie, tensiune și stres. Situațiile de viață dificile sunt experiențe importante care ne învață cum să ne înțelegem mai bine și cum să aducem mai multă armonie, lumină, recreere, inspirație, zâmbet, relaxare și pace în viața noastră.

Stresul este mecanismul defensiv al corpului în situațiile critice ale vieții. În momentele de pericol, provoacă o producție crescută de hormoni care ne ajută să răspundem imediat la situația sub sloganul „luptați sau fugiți” în conformitate cu constituția noastră. Dacă nu considerăm că stresul este o problemă dăunătoare, ci și un semnal de avertizare util, care subliniază necesitatea de a face schimbări în stilul nostru de viață, atunci vom putea preveni efectele sale negative.

Sentimentele de stres sunt cauzate de mulți factori de zi cu zi, cum ar fi: dimineați agitate, blocaj în trafic, plimbări agresive, relații conflictuale, frică, superior enervant, sarcini acumulate, presiune în timp, suprasolicitare sau sindrom de burnout. Acestea duc la tulburări digestive și metabolice, pierderea în greutate, oboseală și epuizare, disfuncții ale sistemului cardiovascular, nervos și reproductiv, slăbirea imunității, spasme musculare și rigiditate a aparatului locomotor. Stresul excesiv provoacă iritații, comunicări dificile și senzația că nimeni nu ne înțelege.

Iată șapte sfaturi simple pentru o mai bună gestionare a stresului și relaxare sănătoasă:

  1. Încetiniți ritmul de viață constant ocupat.
  2. Acordați-vă mai multă atenție, învățați să vă relaxați și să vă bucurați de un somn sănătos.
  3. Pregătiti-vă o baie fierbinte.
  4. Aveți grijă de piele și frecați-o cu ulei de susan.
  5. Regenerați corpul cu meditație, exerciții fizice, sport sau în a fi cu natura.
  6. Citiți cărți inspiraționale.
  7. Împărtășiți momente de liniște cu oameni care vă înțeleg.

Conform textelor ayurvedice antice, universul și dinamica creației sale se bazează pe interacțiunea constantă a contrariilor. În spatele oricărei existențe a vieții, există puterea a trei calități cosmice (sattva, rajas, tamas), din care derivă douăzeci de proprietăți de bază (gunas). Acestea sunt împărțite în zece perechi opuse (rece-fierbinte, static-mobil, uscat-uleios, plictisitor-ascuțit, greu-ușor, moale-dur, gros-subtil, neted-aspru, lichid-dens, tulbure-clar) influențând sentimente și gânduri. Echilibrul sau dezechilibrul lor afectează starea noastră fizică și mentală. Factorii sau situațiile de stres măresc foarte mult unele dintre proprietățile opuse și astfel ne provoacă reacțiile, care apoi ne perturbă echilibrul din starea normală. Cea mai eficientă metodă de reducere a stresului este reducerea conștientă a factorilor și cauzelor sale. Totuși, suntem expuși unor factori de stres pe care nu îi putem influența sau elimina în fiecare zi. De aceea, trebuie să aducem constituția noastră psihosomatică (vata, pitta, kapha) într-un echilibru natural, sporind astfel rezistența generală a corpului.

Fiecare persoană are propria sa combinație înnăscută de doshas. Dezechilibrul lor persistent sau agravarea semnificativă sunt cauzate de obiceiuri și stereotipuri necorespunzătoare, diete nesănătoase, combinații greșite de alimente, suprimarea nevoilor, instabilitate emoțională și psihologică, frustrare și gândire negativă. Toate acestea au ca rezultat formarea de substanțe toxice reziduale (ama) care sunt depozitate în țesuturile corpului și cauzează dezechilibrul a trei umori biologice (doshas).

Dacă putem determina constituția noastră psihosomatică (prakriti) și, de asemenea, recunoaște dezechilibrul nostru actual dosha (vikrti), atunci vom înțelege mai bine care sunt punctele noastre slabe și susceptibilitățile. Apoi ne putem schimba în mod eficient dieta și stilul de viață pentru a menține o sănătate bună, care se manifestă printr-un apetit moderat, digestie bună, excreție regulată, vorbire clară, absența durerii, somn revigorant, aspect bun, stabilitate psihologică, energie, rezistență, entuziasm, seninătate, liniște sufletească și compasiune.